zondag 25 november 2007

eerste kms

ondertussen zijn we enkele maanden verder,ik wilde niet vroeger posten ,
ik doe te weinig km om daarvoor
heb er nu 500km op zitten ,
mijn eerste bevindingen
mijn snelheid is ongeveer de zelfde als op mijn stinger
heb veel last van mijn zitvlak ,te harde zitting, vandaag eens geprobeerd
met een stuk dikke mouse (zoiets om met de knieen op te zitten)
is merkelijk beter ook zit ik iets hoger waardoor ik beter in de spiegels kan kijken
want dat is ook een probleem ,ik zit net iets te diep en kan de spiegels niet meer bij
stellen
de rohloff is een heerlijk stukje techniek
wat heb ik aangepast
heb reserve ledverlichting bijgeplaatst voor het geval ik onverwachts weer zonder stroom val
drinkbus houder bijgeplaatst
ander binnen banden met frans ventiel gemakkelijker te pompen en druk te controleren
moet nog een oplossing vinden om de kap volledig dicht te houden
deze heeft steeds de neiging om enkele cm omhoog te komen ,door de spanning van de rubbers
waarover deze heen sluit,en zeker als er nog een sterke wind staat
verder moet ik nog wel wat km draaien om te wennen wat steeds krijg ik wel wat pijnlijke dijen aan de onderzijde wat ik nooit had met de stinger ,vandaag was dit wel minder nu ik wat hoger zat mocht er lezers zijn die dit ook voorhadden ,mischien weten jullie wel een oplossing,
verder een heerlijke stabiliteit ,sturen gaat perfect met de stics die mooi uit de weg zitten


in hoofdzaak gebruik ik de fiets dus als reclame blikvanger voor mijn shop en ik moet zeggen dit is dus 100% geslaagd ,opvallen doet die dus wel,welke reacties je allemaal krijgt ,ik ga ze hier niet opsommen

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi, jouw verhaal ken ik zeker. Na 1000 km ben ik nog telkens bezig om de beste zit te vinden. Gaat nu wel beter, maar is nog niet perfect. Ik heb nu een ventisit gemonteerd, met een extra laag op het zitvlak. Voel regelmatig nog mijn bovenbenen, terwijl dat met mijn Condor niet het geval was. Ben verder nog bezig met 'armleuningen' zodat je een meer ontspannen zit hebt. Verwacht dat in zijn totaal beter zal zitten.

Groet, Theo de Smidt Versatile 060

Unknown zei

Johan, je probleem van het houten achterwerk of de tintelende bovenbenen is me bekend. In het begin had ik er ook wel eens last van. 't Is nu de zaak om de helling van het zitje zo aan te passen. Daarnaast lijkt het me ook een zaak van gewenning te zijn. Ondertussen heb ik er vele duizenden kilometers opzitten en heb ik dat achter de rug. Slechts bij heel lange tochten zou het nog wel eens durven bovenkomen!

Geniet er maar van! Tot binnenkort, bij de komende Tijl Uilenspiegeltocht!